Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2006 12:59 - Виолетов празник
Автор: pti Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2540 Коментари: 11 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
***Днес разглеждах Символика на цветовете (компютърни :)))) ) 
и си избрах да Ви представя този, който улових един ден с малкото си непрофесионално апаратче ....... :)))))

image

Легенда
image Наситен Сложен, царствен, елегантен, скъп, достоен, духовен

image Средно наситен Чувственост, растителност, духовност, движение

image Светло пурпурен Романтичен, парфюм, топъл

image Розово виолетов Духовен, изтънчен, романтичен, весел

image Червено виолетов Елегантен, философски, артистичен

image Тъмно виолетов Интелигентен, скъп, тайнствен, философски

image Гроздов Креативен, аристократичен, кралски, духовен

image Ярко виолетов Наелектризиран, силен, мистичен, страстен 

image Светло виолетов Медитация, спокойствие, духовност

image Синьо виолетов Сила, ефективен, hi–tech, наелектризиран, радиоактивен


*************************************************************
*************************************************************
*************************************************************

Виолетовия цвят се среща рядко в природата, затова е разбираемо защо дрехите на императорите са били в пурпурен цвят. Навярно с това е свързан и стремежа на човек, да разбира виолетовия цвят, като нещо тайнствено и недостъпно.

Психологическа символика

Духовност, мистика, магия, вяра, безсъзнателно, достойнство, тайна, креативност, самостоятелност, вдъхновение, страст, чувствителност, аристокрация, тщеславие, помпозност, жестокост, траур, смърт.

Аналогия в природата

Орхидеи, ириси, грозде, сливи, цвекло, пурпурни миди — purpura (добиват се в Средиземно море, именно те са били източник на пурпурния пигмент в древността).

Използване в съвременното общество

Purple Heart (награда за ранените в САЩ), използване за обозначаване на радиоактивни вещества.

История

Символ на римската империя.

Мода

В някои страни от Изтока и Европа, виолетовите дрехи са признак за траур.

Оптически характеристики

Виолетовото е един от най-тежките за възприемане цветове. 


***** Такива дни ме вълнуват всички тия осезания!

пп-нарочно съм обърнала снимката наопъки !!!!! ............. :)))




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sunflower - Много благодаря :))))
17.08.2006 13:06
Ама снимката естествена ли е така???
В смисъл на цветовете де, разбрах, че си я обърнала :)
Аз май обичам виолетово .... ако съдя по цвета, който си избрах за блога без изобщо да се замислям .... не знам кой точно оттенък обаче обичам ... всичките горе ми харесват :))))
цитирай
2. pti - хихихи
17.08.2006 13:16
Снимката я завъртях нарочно, защото ми харесва да плувам във виолетово море :))))
цитирай
3. shiva - красиво е,
17.08.2006 13:25
просто затаявам дъх и се потапям отново :))
цитирай
4. noir - -= N =-
17.08.2006 13:28
Рани ме в сърцето много жестоко. Това ми е просто любимият цвят. Много поздравленя за хубавата темичка!
цитирай
5. piccola - уха
17.08.2006 13:30
с вкус на виолетки...
онези детските бонбонки:)
цитирай
6. pti - Piccola,
17.08.2006 13:50
в детството са ни най-смайващите ни преживявания и .... цял живот си търсим отново и отново мига (макар) - да се докоснем до вълшебството.
:))))
цитирай
7. анонимен - Blagodarq mnooogo ;)
18.08.2006 02:37
Naistina ogromna blagodarnost na pti za napisanoto! Temata za violetovoto i violetkite mi e slabost, zaradi imeto - kazvam se Violeta! Priqtelite me vuzpriemat kato cvete.. ne, ne ostavaite s gre6noto vpe4atlenie 4e sum samovluibena, prosto ne si haresvam tolkova imeto, kolkoto obojavam tezi mili malki cvet4eta! BLAGODARQ!
цитирай
8. juana - Какъвто и да е
18.08.2006 03:32
във всички нюанси на виолетовото.....ЛЮБИМИЯТ ми е!!Имам невероятна слабост към този цвят.Понякога дъщеря ми иронично-шеговито ми казва: - Да бе,нали е лилавко??... :))) :)))) Съответно фотоса ти много ме впечатли. И аз ти благодаря за виолетовата ти идея!!
цитирай
9. pti - към *** sunflower ***
18.08.2006 10:26
по въпроса : "Ама снимката естествена ли е така???

Сега разбрах какво ме питаш .... :)))))
Значи ..... просто си щракнах с апаратчето, не съм обработвала снимката :). Друг е въпросът с възможностите на самата техника, малко поизменя цветовете, но пък като фотос се получи страхотно .....
Поздравче!
цитирай
10. sunflower - Направо невероятно :))))
18.08.2006 10:55
... с тия цветове .... не мога да повярвам, че не си я обработвала :)
Сигурна ли си, че си я правила на Земята, а не някъде другаде? :)))))))))
цитирай
11. pti - Телом
18.08.2006 15:21
съм винаги на Земята, ама духа ми може да е повлиял ............ цветно :))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: pti
Категория: Лични дневници
Прочетен: 758081
Постинги: 182
Коментари: 970
Гласове: 9058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930